Som alltid kände jag mig rätt mätt på resandet när jag kom hem från Texas. Det kändes som om jag också var mätt på USA.
Men nu har det gått ett par veckor och näsan har åter hamnat i Rand-McNallys bilkarta över USA. 
Sitter och googlar på intressanta platser att besöka. Sätter en blipp och drömmer om framtida besök.
Det är något speciellt med att åka på bilresa genom USA. De enorma avstånden, vidderna, de vackra vyerna och de galna sakerna som folk bygger. Det finns så otroligt mycket att se och göra där. Jag älskar att sitta med kartan i knäet och aldrig veta vad som väntar sig bakom nästa krök eller efter nästa backkrön, då vägarna kan vara spikraka.
Nu finns ingen framtida road trip inbokad. Nästa år blir det inget USA, för första gången sedan 2006.
Då blir det först en 30-årsresa med systerdotter till Dominikanska Republiken och 50 år som kompisar med bästa bästisen till Schweiz. Ska bli otroligt roligt det med.
Sedan vet jag ju inte förrän i höst om jag kan fortsätta att ut och åka. Hur min ekonomi kommer se ut. Om jag kommer kunna spara som jag gör nu.
Men just i denna stunden sitter jag och drömmer om platser att besöka längs med vägen.
Drömma går ju alltid.
 

Kommentera

Publiceras ej