Katten kom in från balkongen och var sanslöst skitig. Jag har ingen aning om vad han hittat på. Såg ut som han rullat runt i massa bös men jag aldrig sett min katt rulla runt mer än när jag kelar med honom.
Det gick inte att borsta bort, så det var bara att skicka ner honom i badkaret och duscha honom.
 
Inte Winstons favoritsysselstättning precis. Synd för honom så är han rätt så lätt att hålla till rätta i badkaret. Två gånger lyckades han rymma men inte långt. Hade stängt badrumsdörren. När jag för tredje gången satte ner honom i karet verkade ha ge upp och väntade ganska så snällt på att jag skulle tvätta färdigt.
Katter blir så otroligt söta när man badar dem. De blir som små magra pinnar. Winston är dock ganska liten med torr päls så skillnaden blev inte så jättestor. Han har ingen tjock underpäls som Nikkie hade. Hans päls blir konstigt nog slätare när jag badat honom. Inte som Smulan som blev alldeles krusig och extra fluffig nytorkad.
Han satte sig i solen och slickade sig torr. Höll på i ett par timmar. Jag hjälpte honom lite med att borsta honom. 
Normalt läggar han sig mellan 10-11 på förmiddagen. Nu kom han inte säng förrän vid fjorton men sedan sov sötingen ostört i flera timmar. Han brukar komma fram en stund vid sextontiden men så inte idag.
Sötnosen.
Det tar på krafterna att bli duschad.
 

Kommentera

Publiceras ej