Vad systerdotter lärde mig en bra sak när vi var i Nordirland, som gäller i hela Storbritannien.
Meal deals, diverse mataffärer och kiosker som Boots och WHSmith säljer mackor med dricka och chips för billig penning runt 3-4 pund. Vi köpte detta flera gånger till lunch.
Det står remsor runt kyldiskarna med mat och dricka men jag hade aldrig lagt märke till dem förrän systerdotter, som bott i London, omtalade att här finns pengar att spara. Mackorna är helt ok och precis lagom stora, finns i olika sorter och det finns olika chips och drickor att välja mellan.
Tack o lov kom jag på detta när jag trött och dimmig lullade runt på Heathrow på vägen hem från Texas. Behövde äta innan flyget mellan London och Stockholm. För att köpa mat på flyget är bara väldigt dyrt. Bara en flaska vatten kostar lika mycket som ett meal deal.
Så när jag hamnade på WHSmith, istället för någon konstig restaurang, på flygplatsen slog det mig att här finns meal deals.
Tänk på det om ni skulle hamna i det Förenade Kungariket och vill ha något att äta och som inte kostar så mycket. Meal deals är en toppenbra idé.
Tack systerdotter för du lärde mig detta braiga sätt att spara pengar och ändå bli lagom mätt!
 
 

Kommentera

Publiceras ej