Eddie har fått för sig att han ibland inte ska gå med på promenad.
Han springer glatt iväg när jag ger tillåtelse att lämna trädgården men efter ca tio meter tar det stopp och han ställer sig och stirrar på mig innan han knatar tillbaka in i trädgården igen.
Jag tar en kortare promenad med Abbe. Normalt brukar Eddie stanna kvar i trädgården även om vi ur synhåll. Så icke idag.
Jag mådde inte bra idag. Gårdagens städning satt kvar i kroppen och jag kände mig utmattad och trött. Så jag hade ändå inte tänkt gå speciellt långt med hundarna. Så det gjorde inte så mycket att tokstollen Eddie inte följde med. Dock försökte han smita bort till grannens hund när jag väde ryggen till men jag lyckades vända mig om och ta en titt på var han var i rättan tid. Han löd också när jag skrek till på honom. Vilket inte är speciellt ofta när han får för sig att ska smita bort till Koda. Surt lommade han tillbaka till trädgården medan jag gick liten bit till med Abbe. Han behöver gå in bit innan han gör sina ärenden.
Idag var det bara bra att Eddie inte ville följa med på promenad men det är lite irriterande när jag mår bra och vädret är toppen och han bara står och stirrar på mig en stund innan han vänder sig om och går tillbaka till trädgården.
Han har fått lite idéer på äldredar den lilla tokiga vovven.
 

Kommentera

Publiceras ej