Sedan jag planterade om min bananplanta har den helt fått spader. Jag kan nästan se hur mycket den växer. Den växer så fort att den inte verkar hinna med själv. Det kommer hela tiden nya blad som inte hinner utvecklashelt innan nästa blad dyker upp. Den ser jättekonstig ut.
Jag skar bort några sticklingar men lämnade kvar en lite större och några små. Ifall plantan inte skulle klara sig när jag skurit i den.
Det gjorde den!
De skotten växer också som galningar. Kommer ha värsta bananträdet snart om den fortsätter växa i samma takt.
De två skotten som jag skar bort planerade jag i var sin kruka. Den ena äxer också som bara den. Den andra trodde jag inte hade överlevt Texasresan. då bladen var helt ihoptorkade men plantan blev stående. Orkade inte riktigt engagera mig i den. Så härom dagen tog jag en närmare titt på den och då visade det sig att det kommer två stycken små skott. Den har inte dött bara valt en annan väg att växa. Hur roligt som helst!
Det är alltid roligt att lyckas med växter. Snart kanske jag får bananer på den också ;)
 

1 kommentarer

Anonym

03 May 2019 22:48

Jag tar gärna ett skott :)

Kommentera

Publiceras ej