Varför ska det vara så förtvivlat svårt att bara få vanligt vatten?
Varför ska de alltid lägga en massa citroner, lime eller allra värst, gurka i?
När jag säger att jag vill ha vatten, vill jag bara ha helt smaklöst vatten utan något annat i. Hade jag velat ha smak på vattnet så hade jag köpte läsk! Men nej, det måste alltid läggas i en massa i vattnet. För ve och fasa om det inte smakade något!!!
Värst är det ibland i USA. Där sätter de ofta en citronklyfta på glaskanten. Inga problem med det. Den går att plocka bort. Men tyvärr så går en del restauranger ett steg till. När de satt ner glaset tar de bort klyftan och trycker ut saften i vattnet! Utan att fråga. Usch och ve och fy! Jag avskyr citronsmak på drickat. Jag har fått be om nytt glas vatten när de gjort så. Så ofta förklarar jag att jag bara vill ha ett glas utan något som helst sittande på kanten.
Dricker jag inte en coca cola till maten vill jag bara ha helt smaklöst vatten. Det passar bäst till maten. Punkt. Slut.
Bort med all äcklig citron lime eller gurka!
 

Kommentera

Publiceras ej