Det kostar på att ha roligt.
Var trött när jag vaknade och efter att jag varit uppe en stund så var jag rent utmattad. Men hund behövde rastas och gräsmatta klippas, så det var bara att hasa sig iväg. Tack o lov var svåger hemma så jag behövde inte gå och rasta hund nummer två.
Utmattning är en konstig sak. Ibland kan jag göra jättemycket utan att bli särskilt trött. Medan andra gånger behöver jag just inget göra och bli totalt utmattad. Ibland sitter utmattningen i huvudet och ibland, som idag, sitter den i kroppen. Sitter den i huvudet, mental utmattning, har jag otroligt svårt föratt hålla mig uppe. Det är bara gå och lägga mig. Inte alltid jag somnar, men trycket på hjärnan släpper när jag ligger ner.
Sitter den i kroppen kan jag fortfarande göra saker, men det går inte fort. Har ingen energi och lilla minsta ansträngning kräver stor ansträngning. Känns som om jag väger flera ton. När jag till slut lägger mig ner somnar jag nästan direkt.
Vi hade otroligt roligt igår på Filmbyn Småland i Mariannelund. Några gånger kände jag av svår yrsel. Som när vi fick börja med att titta på en film tagen med drönare på extra bred duk. Då kändes det som om jag blev åksjuk och fick titta bort. De roliga interaktiva filmerna snurrade till det lite för mig, men de var så roliga att jag kämpade på ändå. Annars gjorde vi inte så ansträngande saker.
Men utmattad blev jag. Så när jag ätit var det bara till att lägga mig. Sov av och till i ca två timmar. KÄnner mig tack o lov bättre nu.

Kommentera

Publiceras ej