Vi var två med koncentrationssvårigheter som satt och pratadeigår. Våra förvirrade hjärnor gled ibland iväg bortom evigheten och vi hade helt plötsligt ingen aning om vad den andre pratade om.
Jag försöker fejka mig igenom samtalet när jag tappar tråden. Ger ett, vad jag hoppas, neutralt svar som kan leda till svar hos den andre som gör att jag kommer ihåg vad vi pratar om.
Tankarna känns ibland som en smörklick i en het stekpanna. Fräser runt lite innen de poff är borta. Kvar finns bara förvirrade bubblor.
Det känns som om inget fastnar. Bara en massa ord i en enda röra som skvalpar runt. Som om munnen talar ett språk och hjärnan ett annat och de förstår inte varandra.
Det är så oerhört jobbigt att inte kunna koncentrera sig på längre samtal. Det är inte det att jag inte tycker att de är intressanta. Hjärnan klarar bara inte av att ta in för mycket information. Minnet har tydligen ett begränsat utrymme. Det blir fullt på nolltid. Skulle behöva uppdatera från KB till åtminstone GB. 
Hjärnan är en konstig manick.
 

Kommentera

Publiceras ej