Idag var jag i Huskvarna för fösta gången sedan mammas bortgång för ungefär en månad sedan.
Kändes jättekonstigt att inte gå bort till Kavlagården. Något jag gjort minst en gång i veckan i nästan två år. Nu handlade jag bara på ICA Kvantum och saknade mamma. 
Jag fick nästan tvinga mig själv att vika av ner mot ICA istället för Kavlagården. Det blev en sådan vana att först åka till mamma och sedan göra andra ärenden. Att nu inte alls åka dit kändes otroligt jobbigt. Ibland känns det som om hon fortfarande är där och det bara är att gå dit och hälsa på en stund.
Hon har det bättre där hon är nu men jag saknar mamma som hon var innan hon blev dement. Den mamma som lagade jättegod mat, älskade att städa och som var snabb i tanken och munnen.
Nu får jag titta på alla bilder som finns och minnas henne som hon en gång var.
 

Kommentera

Publiceras ej