Fick för mig att kolla vad jag hade gjort under denna dagen, 9 september, när jag varit rest.Valde ofta att resa i September. Billigare då den stora semesterperioden var över och oftast inte så mycket folk överallt. Om man nu inte besöker stora populära ställen i USA tex Yellowstone Nationalpark eller Niagarafallet. Då översvämmas de av kineser. Men i övrigt är det lugnt och stilla och för det mesta, inte alltid, fortfarande varmt i USA.
2007 denna dag var jag på väg hem efter två veckors rundresa i Texas, Arkansas, Oklahom och Kansas. Satt där med min äckliga flygplansmat någonstans mellan Philadelphia och Arlanda. Gjorde mycket roligt på resan men mycket av tiden satt jag och funderade på om vad det betydde att jag hade en konisk inflammation på ryggmärgsvätskan. Fick veta först i december att det betydde att jag hade MS.
2012 åkte bästa bästisen och jag från min kompis i Massilon, Ohio till Baltimore och Niagarafallet den 19 september. Vi hade bilat runt halva USA. Vi började i New York och körde sedan söder ut mot Great Smokey Mountains Nationalpark. Där efter åkte vi väster ut mot St Louis, Missouri och sedan norr ut mot Chicago och så tillbaka mot New York. Många mil blev det och mycket hann vi se.
2014 åkte systerdotter och jag 725 mil på fjorton dagar och hann med att besöka tolv stater väster ut från Chicago, Illinois. Den nittonde var vår sista heldag på resan och den spenderade vi inne i Chicago med att bland annat åka upp i 527 meter höga Willis Towers. Med världens snabbaste hiss tar man sig upp till Sky Deck på 103je våningen och knallar ut i små glasboxar som sitter på utsidan på skyskrapan. Hur häftigt som helst men inget för höjdrädda. Hjälpte till att fota en familj på fem personer vars ena sån satt på golvet bredvid glasboxen.
2017 var bästa bästisen och jag ute och for igen. Denna gången i Texas och några stater runt omkring. Den nittionde spenderade vi några timmar på Fossil Rim Wildlife Center i Glenn Rose. Här finns mängder med exotiska djur att beskåda när man bilar runt i den enorma parken. Hur häftigt som helst. Vi tittade på zebror, noshörningar, matade giraffer och såg massor av geopader. En park väl värd ett besök.
 
Detta gjorde jag under några resor till USA under den nittionde september. Roligt att titta på bilder och återuppleva resorna.
 

Kommentera

Publiceras ej