Mysbelysning, detta otyg.
Jag är verkligen ingen romantisk person när det gäller skalan på ljusnivån Jag blir nipprig när man ska äta med endast tända ljus som ljuskälla.
Jag ser inte maten!!!!!!!!!!!
Kan inte förklara varför det är så. Har alltid varit så. Min favoritbelysning är typ sjukhusbelysning. Då ser jag varje detalj och inget missas. För när jag ser tända ljus känner jag bara, "har strömmen gått?"
Far hade "mysat" till det när vi var och firade hans dag igår. Han hade tänt varenda stearinljus han kunde hitta. Dock av det batteridrivna slaget men det ser ut och brinner lika illa som ett vanligt stearinljus. Det slutade med att de satte en golvlampa lite närmare mig.
Men somliga straffar Gud snabbare än andra. För under kvällen gick strömmen i området i över tre timmar. Då var det att leta fram något litet ynka ljus. Har en ljuslykta och en ljusstake som jag båda fått och sedan försöka komma ihåg var jag kan tänkas ha en tändsticksask.
Tack vare snål hyresvärd har jag numera en liten lampa på magnet över spisen. Av och påknappen till spislampan har gått sönder. Den la jag på magen så jag kunde sitta och brodera trots kolmörkret.  Den lyser inte så där jättebra. Så tur att jag precis ritat upp ett enklare arbete med väldigt få nyanser. För det var svårt att se om jag fick till rätt färg. Jag har verkligen världens sämsta mörkerseende.
Ska nu bjuda hem mig, tänk inte ens tanken på att bara ha stearinljus. Fullt ös på belysningen tack!

Kommentera

Publiceras ej