Den var inte svår att sy. Det gick jättefort. Den hade blivit färdig ännu fortare om jag inte börjat sy på Snobbens alla figurer mitt i allt ihopa. Men nu har den blivit färdig.
Det som däremot var jobbigt att göra var att sy ihop den. Få allt att passa. Väven drar sig åt olika håll när den broderas på och det mesta får andra dimentioner än när jag ritat upp den. Två dagar och åtskilliga timmar har det tagit att pyssla och sy.
Idag bestämde jag mig för att den bara skulle bli färdig. Jag har hunnit med att titta på, dvs ha på i bakgrunden för att titta på ibland när jag behövde vila huvudet, alla sex avsnitten av Världens Sämsta Indier och alla fyra avsnitten om Backabranden. 
Det har varit blod, svett och nästan tårar innan allt var färdigt till slut. Mycket detaljer att hålla reda på. Jag har dock minskat lite på alla linor. Kände att det inte skulle bli bra. Det var mycket dragande i trådar, passande av pinnar och garn.
Tack o lov så låg missen och sov mesta tiden av timmarna den tog att sätta ihop. Hade varit otroligt jobbigt att ha med honom hela tiden. Tittande här, vrålande där och kräva att bli kelad med hela tiden. Nu kom han inte förrän jag nästan var färdig.
 Kom på att jag var inte alls färdig. Jag hade missat att limma dit vågorna på båten. Dem får jag inte missa.
 

Kommentera

Publiceras ej