Jag skulle vilja sätta ihop A Star Is Born och Bohemian Rhapsody till en film.
Första halvan av A Star Is Born är fantastisk. Konsertscenerna och kemin mellan Bradley Cooper och Lady Gaga är helt otroligt. Men någonstans halvvägs tappade jag intresset helt för filmen. Det är när Allies kariär tar en 180 graders vänding och hon ändrar musikstil totalt utan minsta problem. Musiken blir ointressant och, jag trodde aldrig jag skulle säga detta, det grälas alldeles för lite. Sista timman känns som fem timmar och jag trodde aldrig filmen skulle ta slut.
Bohemian Rhapsody börjar lite trögt och jag känner oro för resten. Men när de kommer till scenernerna när de kommer på fotstampet och klappningarna till We Will Rock You tar det fart. Sedan vill jag bara ha mer och mer och i slutet med scenerna från Band Aid är jag i exstas. Då vill jag ställa mig upp och sjunga och klappa med.
Så om jag först kunde gå på A Star Is Born och när den blir tråkig direkt gå över till Bohemian Rhapsody så skulle det bli perfekt. Ca tre timmars fantastisk underhållning. Jag skulle behöva ha tyngd för att hålla mig nere på jorden. Annars skulle jag fladdra iväg i totalt lyckorus.
Kan jag förhandla mig fram till det med de som jobbar på biografen? Betala för en men gå på två halvor. 
Det skulle vara kanon!

Kommentera

Publiceras ej