Jag älskar att sitta och planera en resa.
Få ihop alla trådarna. Få tiden att stämma. Det är ett plock och mycket kontrollerande på olika hemsidor och appar.
Men det är så otroligt roligt att sitta där och kolla och kolla. Hitta vägar att åka på eller tågsträckor som passar bättre.
Få ihop en resa som blir både intressant och rolig.
När jag fortfarande kunde köra bil själv behövde jag inte planera varenda sekund. Då hade jag saker jag ville så och planerade vägval efter det. Men inget var spikat. Kunde ändra reseplaneringen längs med resans gång allt beroende på väder och vind eller hur jag mår.
Numera måste jag hålla ett fast schema då jag åker buss och tåg.
Ska jag inte åka fram och tillbaka med tåg måste jag öppna upp flera fönster för SJs hemsida innan jag kan boka något. Det skulle vara snopet att köpa en sträcka för att sedan upptäcka att det är slutsålt på en annan som gör att hela planeringen fallerar.
Får också samtidigt kolla hotells tillgänglighet om jag ska vara borta en natt eller tre.
Men det är otroligt kul att sitta där och kolla och öppna och stänga en herrans massa hemsidor. Allt för att få till resan bra och välplanerad. Ingen tid får gå till spillo.
Än så länge har jag haft tur att tåg och buss har kommit så att jag inte missat det jag ska göra. Någon tågresa har blivit inställde eller kommit för sent men inga så att jag missat ett annat tåg. Ta i trä är bäst att säga. Jag har två kommande resor med många enskilda sträckor. Skulle jag missa en faller hela schemat.
Det är så roligt att planera och lägga upp resor att jag gör det av bara farten. Oops! Så hade jag fixat en resa dit och ojsan, så hamnade jag där.
Det är så inspirerande att vara ute och resa att jag lätt hamnar på SJs hemsida även om jag inte tänkt åka någonstans de närmaste dagarna. Vill bara kolla lite tider... och så helt plötsligt var en resa planerad.
När jag haft USA-resor att planera har jag kunnat sitta hela dagarna med söka och googla på platser jag vill besöka. Hitta roliga saker att titta på. Det är mitt knark kan man säga. Jag blir alldeles hög när jag fått till något riktigt bra.
Det är underbart att planera och det är underbart att vara ute och resa.
 
 

Kommentera

Publiceras ej