Allting måste ju komma i trilogier.
När jag började min tavla Det Gamla Trädet, så var det bara en idé som födde ytterligare en idé. Det var inte meningen att jag skulle göra tre stycken men när jag hade gjort två så började jag fundera på vad temats skulle kunna vara på en tredje tavla. 
 
De två första har jag ju kallat Det Gamla Trädet och Den Gamla Båten så jag ville fortsätta på det temat. Lite idéer har rullat runt i huvudet. Fick en bild av sädesfält. Så till slut satte jag mig och började kladda lite på ett papper och till slut fick jag till en lada bakgrunden. Så då fick namnent bli Den Gamal Ladan.
Den första kladden får än så länge stå som grunden till bilden men jag kan komma att finsjustera den allt efter jag syr.  Vet aldrig hur en tavla med eget motiv kommer att sluta som. Nya idéer kan poppa in i huvudet vid oanader stunder.
 
 

Kommentera

Publiceras ej