Det blev ytterligare ett möte denna onsdag. Dags för styrelsemöte med Hembygdsföreningen.
Jag har nu varit med i ett år. Det har både varit otroligt jobbigt, inte alla som tyckte att jag hade där att göra och roligt. Men nu börjar jag känna att jag börjar hitta min plats.
Har åtagit mig flera uppdrag och börjar komma med egna idéer. Ska bland annat vara med i kommitten som ska planera var allt ska placerat under Hembygdsfesten. Ska också åka med till Hembygdsrådets årsmöte i april. Jag har visserligen svårt att bara sitta rätt upp och ner och bara lyssna. Blir oftast väldigt trött då jag har svårt att koncentrera mig någon längre stund om någon bar står rätt upp och ner och pratar. Får ta med ett block och sitta och rita samtidigt som jag lyssnar. Brukar gå bättre då. 
Mötet var riktigt roligt under gårdagen. Det diskuterades vitt och brett om vad vi ska göra då hembygdsgården har öppet i sommar. 
Det är verkligen rolgare nu på styrelsemötena. Känner inte att jag vill hoppa av utan istället lära mig mer och mer om hur saker och ting fungerar. Hoppas också att jag kan tillföra saker och inte bara ta upp plats.

Kommentera

Publiceras ej