Så har vi kommit till kvällen där förlorarna har en chans att förlora en gång till.
Jag kommer givetvis titta. Vill inte missa minsta program men jag bryr mig sådär.
 
1.
ANDREAS JOHNSON - ANNA BERGENDAHL
Annas låt är klart bättre men jag avskyr, verkligen starkt ogillar, hennes mörka skorriga röst. Den skär i mig. Så jag kommer rösta på Andreas. Jag har lite svårt att komma ihåg den men det gör inget. Han får min röst.
 
2.
VLAD REISER - NANO
Vlad är bara en hittepåsångare, i den mån han ens sjunger. Så här ligger min röst klart och tydligt hos Nano. Även om jag tycker sådär om hans Chasing Rivers. Hold On var så mycket bättre och han mumlade förmycket under deltävlingen. Men han sjunger själv i alla fall!
 
3.
MARTIN STENMARCK - LISA AJAX
Här bryr jag mig inte riktigt. Martin sjunger kanon men moraltanten har tydligen vaknat i mig helt plötsligt och jag avskyr när han skunger titeln Låt Skiten Brinna. Lisa tycker jag är tämligen ointressant. Visst, hon sjunger bra men hon gör inget avtryck. Jag blir noll berörd. Vet inte om jag ens kommer rösta i denna duell.
 
4.
REBECKA KARLSSON - ARVINGARNA
Arvingarna får mina röster. Detta härliga glädjepiller. Får utslag av Rebeckas det-är-synd-om-mig-som-haft-så-svår-barndom. Hera Arvingarna ni behövs i finalen. Givetvis vill jag inte att de ska vinna hela tjotaballongen men det betyder inte att jag inte kan gilla låten.
 
Låt kvällen komma. Det är underbart med Melodifestivalen!
(Jag ogillar starkt att det mest kallas Mello nu för tiden.)
 

Kommentera

Publiceras ej