Idag blev det ett väldigt stökigt uppvaknande.
Låg och läste i lugnan ro och jag tror att Winston antingen låg i nedre kant på sängen eller fåtöljen vid sängändan.
Helt plötsligt for han iväg och in i balkongdörren alternativ fönstret. Jag hann inget se förrän det small till. Jag har balkongendörren öppen ca tio centimeter på nätterna. Jag hörde fågel kvittra så jag antog att han fått syn på eller hört en väldigt nära dörren. 
Det blev tyst en stund och sedan for helt plötsligt en liten fågel upp från under sängen och runt i sovrummet och Winston efter. Det var nog bara Guds försyn att inget åkte i golvet. Katten for runt som ett torrt skinn.
Jag fick snabbt kasta mig ur säng för att försöka fånga in den lilla rädda fågeln. När jag drog upp rullgardinen för att kunna öppna balkongdörren helt for den in i fönstret och katten efter.
Det var en liten blåmes som lyckats ta sig in. Tack o lov lyckades jag fånga in den före Winston och släppa ut den i friheten.
Katten var inte nöjd över mitt tilltag. Han tjurade i flera timmar under morgonen. Sniffade runt i fönstret men mest satt han och glodde illasinnat på mig.
Inte lätt att bli lurad på sin frukost ;)
 

Kommentera

Publiceras ej