Hur orkar du gå på tre filmer på raken? Eller två för den delen också. Hur kan du sitta så länge och titta?
Både ja och nej.
Jag har inga problem med att sitta länge. Satt ju och körde buss i många år och sitter mest still nu. Jag älskar att försvinna in i andra världar. Men det är klart att jag blir trött. Efter film nummer tre susar det i huvudet och jag är lite darrig i övrigt.
Men jag älskar att ta några stycken filmer på raden. Jag är inte gammal, jag är inte gammal, jag är inte gammal. Jag kan spendera en dag på bion fortfarande. Men det är klart inte mer än tre. Det orkar jag inte. Jag har varit på fem stycken på en dag några gånger. Det vill jag dock aldrig göra mer. 
Det gäller också att det är stor variation på filmerna. Tre actionfilmer eller tre komedier funkar inte. Då smälter de samman i en enda geggig röra. Igår fick jag till variationen perfekt. Först ett drama med mycket musik i, sedan en skruvad dramakomedi och sist en actionfilm. Var inga problem med att bland ihop dem.
Helst vill jag givetvis också att att det ska vara lite mer tid emellan filmerna än att gå från den ena salongen till den annan via toa. Det är ju altid bra om jag kunde få lite luft emellan.
Nu är det dock smidigt när jag kan hålla mig på samma biograf. Annat var det förr när jag kutade Göteborg och Stockholm runt för att hinna till nästa film.
Jag är inte gammal, jag kan gå på en hel drös filmer på en dag. Jag är inte gammal!
 

Kommentera

Publiceras ej