Det är ett himla liv i huset nu när de renoverar mitt badrum.
Varken jag eller katten får vila när vi är vana vid det. Det är folk överallt känns det som, fast att de mest bara är två stycken plus hyresvärd. Idag är elektrikern här också.
Det hamras, dunkas, borras och låter otroligt mycket hela tiden. Igår var jag helt utmattad till slut och gick och la mig i önskan att jag skulle somna trots olätet. Det gjorde jag, sov över en timma.
Winston får heller inte den vila han är van vid. Är uppe och går i lägenheten när han normalt sover. Satt ett tag och skrek vid dörren. Somnade ordentligt verkade han inte göra förrän snickarna till slut åkte hem strax innan sjutton. Sedan kom han inte upp och ville kela förrän vi halv tio, då jag kände att jag ville gå och lägga mig. Vilan under eftermiddagen hade inte gjort någon större nytta och jag var fortfarande väldigt trött.
Sover heller inte speciellt bra på nätterna. Har ångest för att vakna och behöver gå på toa på nedervåningen. Lulla ner trött och dimmig mitt i natten. Det gör tydligen att jag blir mer kissnödig än vanligt och vaknar i tid och otid och är jättekissnödig. Sömnen blir väldigt sönderryckt. 
Det kommer att bli väldigt bra när det är färdigt men just nu är det otroligt jobbigt!

Kommentera

Publiceras ej