Vad det är roligt med gamla bilder!
I mitt letande efter vad det är på APS-rullarna så hittar jag också en massa annat roligt. Som kusinvitamins 40 års fest.
Hon hade maskeradparty där alla skulle vara utklädda till kändisar. Jag var Prinsessan Leia. Dräkten hade jag sytt av ett gammalt lakan och hårrullarna gjorde jag av garn och satte fast dem med mitt eget hår. Det var fruktansvärt varmt att ha dem liggande över öronen hela kvällen.
Innan jag fick klart för mig att det skulle vara ett kändistema, så tänkte jag direkt. Jag klär ut mig till tärning. Som jag hade gjort under Halloween i Florida när jag var där och jobbade 1993. Men det gick ju inte. Men jag kunde inte släppa tanken på tärningen. Så jag konstruerade en helt obegriplig lek. Även för mig, måste jag erkänna. Jag gav varje gäst en chokladmuffins med en flagga isatt och på den stod ett årtal. Årtalen var från kusinvitamins födelseår och fram till 40 års årtalet.
Jag snurrade runt, som om jag kastat en tärning, två gånger. Huvudet var siffra ett och under fötterna hade jag ritat tre svarta prickar som blev siffra sex.
Så fick jag fram en ålder och sedan fick gästerna lista ut vilket årtal kusin var så gammal. Fattar ni vad jag menar? Lugn, det gjorde inte gästerna heller. Som vinst fick man en tavla på födelsedagsbarnet. 
Jag hade ockå totat ihop en tipspromenad om födelsedagsbarnet som gjorde alla smått osams med mig. Jag hoppas att kusinvitamin förlåter mig för mina lite lätt udda lekar denna kväll. I övrigt var det dock en mycket rolig afton.
Min svåger var Einstein och han roade festdeltagarna ordentligt. Han hade en mycket rolig uträkning om födelsedagsbarnets rätta ålder. Det var bara tjugotre hon var egentligen?
Jag gjorde tårtan till festen. Jag hoppas den var god. Jag äter inte själv tårta men det är, eller rättare sagt var, väldigt roligt att baka tårtor förr. Nu blir jag bara trött och utmattad.
De flesta hade verkligen gått in för utklädandet. Här fanns Cher, Dynamint-Harry, tre stycken Magnus Uggla, två Elvis, Carola och Runar, Liemannen, två Cleopatra, Tina Turner, Harry Potter, Drottning Silvia och födelsebarnet var Satine från Moulin Rouge. Vi hade tävling om vem som hade bästa utstyrseln och den vanns av födelsdagsbarnets bror som Obelix, tvåa blev min svåger som Karlsson på Taket och tre blev deras söner som Ronny och Ragge. Dådana fäder, sådana söner.
Det är roligt med lite annorlunda fester. Det piggar upp tillställningen. Härligt också att det engagerade folk så mycket. Vissa hade verkligen gått in för att hitta rätta kläderna och detaljerna till sin valda kändis.
 

Kommentera

Publiceras ej