Bästa bästisen hade Öppet Hus för sitt företag, Kynholmens Redovisning, idag. Ett årligt återkommande hus. Som alltid så var det kanonbra väder, snö med strålande sol.
Hennes kunder fick komma dit och lämna sina papper. Nu drar deklarationssäsongen igång.
Hon bjöd på fika och grillad korv. Jag hade ett mycket betyngande jobb med att brygga kaffe dvs byta filter, hälla i kaffepulver, som bästisen hade hällt upp i små burkar så att jag inte behövde stå och räkna mått och sedan hälla i lite vatten. Otroligt jobbigt! ;D 
Pratade mest med folk och till slut gick jag ut och grillade mig ett par korvar. Inte för att jag var direkt hungrig efter den stadiga frukosten, utan mer för att det fanns. Som en herre sa när han plockade på sig av kakorna, "man är väl smålänning."
Det blev ett par trevliga timmar i det vackra vintervädret.
 
 

Kommentera

Publiceras ej