I helgen har huset varit underbart tyst och lugnt.
Inga snickare, ingen hyresvärd. Bara jag och katten helt för oss själva. Det kändes som om jag kunde slappna av för första gången på en vecka. Det var lättare att göra söker. Inga störande moment.
Jag är så van att mestedels vara själv i huset att minsta lilla ljud som inte hör hemma i det vardagliga bruset bryter min koncentration. 
Det är så mycket ljud och oväsen hela tiden när snickarna är här att jag får svårt att göra saker. Jag glömmer saker och rutiner bryts. Jag har oehört svårt för att ändra på saker och ting sedan jag blev sjuk. 
Men i helgen kände jag en inre ro och jag fick massor gjort. Städade till och med.
Jag vet att allt kommer bli jättebra när allt är färdigt men just nu är det jobbigt värre.
 

Kommentera

Publiceras ej