Minnet är kort men borta? Dåligt men bra? När du finner ska de leta? Eller hur var det nu det var?
När man letar efter något så hittar man alltid garanterat något annat. Letade efter bilder jag skannat in igår men som jag inte kunde hitta idag. Hur jag än letade i datorn och på min externa hårddisk. Visade sig när jag skulle skanna in dem igen att jag aldrig skannat in dem alls. Bara sorterat dem i ett kuvert.
Men i allt mitt letande hittade jag något som jag inte ens visste att jag sparat än heller skrivit.
Jag vet att jag någon gång efter 2001 började skriva på en bok om en kvinna som för första gången bilade runt i USA. Handlade inte om mig.
Hittade ett par brottsstycken ur den påbörjade boken. Stycket som är från Las Vegas har jag absolut inget minne av att jag skrivit överhuvudtaget.
Jag vet att jag skrivit mer men allt sparades på den här tiden på en diskett. Så det har inte blivit sparat i datorn. Början kommer jag väl ihåg.
Det handlar om Hanna som får sparken från sitt jobb och som i ren desperation ger sig iväg för att bila i USA. Väl där får hon en chock av trafiken i New York och gömmer sig på ett motell i några dagar innan hon vågar sig ut i trafiken igen.
Men stycken från Las Vegas där hon blir uppraggad av en okänd karl och följer med honom till hans hotellrum, har jag absolut inget minne av. Har jag verkligen skrivit det? Det ska finnas fler kapitel på disketten men tydligen har jag bara sparat dessa två, som bara är korta stycken av det jag skrivit. I alla fall första kaptilet. Synd att jag inte har mer sparat. Hade varit roligt att läsa. För jag kommer inte ihåg så mycket och boken som skulle heta På Resande Fot kommer aldrig att bli färdig. 
Men jag började i alla fall....

Kommentera

Publiceras ej