Nu har jag hämtat ut mina första APS-rullar. Äntligen har jag fått dem digitalt.
Men det blev lite smolk i bägaren. Priset på 100 kr per återframkallad rulle stämde inte. Det blev lite strul vid betalningen då tjejen i kassan först inte godkände priset jag fått. Men jag stod på mej. Jag hade blivit lovad att de båda rullarna skulle kosta 100 kr/st. Hon gick till slut och frågade sin chef som godkände det hela. Nästa rulle jag vill framkalla kommer tyvärr kosta 180 kr. Det blir lite mer pengar men jag kommer nog trots allt att göra rullarna som innehåller bilder från USA, Malta och Portugal digitala. Resor runt Sverige får bli om jag verkligen känner för bilderna. Bilderna från min utlandssemestrar är viktigare.
Kvaliteten på bilderna är väl inte alltid den bästa men så är rullarna nästan tjugo år gamla också. Så lite grynigt och skador är att räkna med. Det är absolut bättre än ingenting. Nu har jag alla bilderna från min underbara, fantstiska, livsförändrande resa runt USA 2001 i digitala bilder. Så underbart!!!
Med APS kunde man ta med tre olika format, panorama, stora och normalstora kort. Nu har jag fått alla i det största formatet, vilket är helt kanon. Nu missar jag inget av bilderna. Nu kan jag njuta av varje liten milimeter. Minnas och förundras över hur kanon resan var. Tänk om jag hade haft en digitalkamera på den tiden. Vad bilder jag hade tagit!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej