För att far inte ska sitt ensam för mycket, han är ju väldigt social, så tog vi med honom till Rommelsjös Café en stund idag.
Caféet är ett gammalt missionhus. Det är trevligt men jag är lite sådär när det gäller detta café. En stor sal med högt i tak och massor av gamla möbler. Jag är mer för lågt i taket och lite mer organiserat möblerat. Det känns lite som det ekar när man pratar. Det var bara två till som var där när vi kom. De flesta kom bara dit och köpte sina semlor och sedan åkte de.
Fikabrödet var gott i alla fall och inte speciellt dyrt heller. Vi åt rejäla saker och det kostade inte ens 300 kr. Lite oväntat. Fikabröd brukar vara väldigt dyrkt.
Trots att det är semmeltider var det ingen av oss som köpte någon. Jag höll mig till en saftig och god kanelbulle och fudgebrownie. Far blev lycklig över parisarna och beskvierna. Syster satsade stort och åt räkmacka.
Något som är dumt är att det bara går att betala med kontanter. Inte ens swish har hon. En herre fick åka in till Tenhult för att fixa pengar till semlorna. Lite bökigt i dessa tider då man nästan aldrig handskas med reda pengar. Har det så sällan att jag knappt vet hur de ser ut.
Vi fick en trevlig stund med prat och skratt. Efteråt åkte vi och handlade. Det gäller att passa på när jag åker utanför bygränsen.
Lämnade också mängder med plast till återvinningen. Det sanslöst vad plast man samlar på sig pånolltid. Jag försöker så mycket jag bara kan. Trots att det blir kassvis på bara några veckor. Men hellre fullt i mitt skafferi än att det hamnar ute i naturen.
 
 

Kommentera

Publiceras ej