Det har varit fullt upp i några dagar nu och det fortsätter några dagar till. Så jag har inte haft tid att sitta och brodera. Det börjar kännas nu. Jag har nästan abstinens.
Jag hur ett jättesug efter att i lugn och ro få sitta och sy, tittandes eller mer sneglandes på någon TV-serie. Då slappnar jag av och känner mig lugnare. Jul och nyår är inte precis de mest avslappnande dagarna. Det är ofta så mycket då och jag hinner aldrig riktigt vila. Så när jag väl sätter mig är jag jättetrött och kan inte riktigt koncentrera mig på det jag gör och det blir mycket mobilpill.
Jag längtar efter lugna dagar med fasta rutiner och sedan kvällar med flera timmars broderande. Att bara få sitta och trä nålen upp och ner, upp och ner, upp och ner. Det är konstigt nog så otroligt roligt. Behöver inte vara krångliga mönster, räcker med enfärgade partier. Det är så inspirerande att se bilder växa fram.
Jag längtar så efter några timmars lugnt broderande.
 

Kommentera

Publiceras ej