Äntligen ska jag måla om hallen!
Men vilken färg ska jag välja? Det är så oehört svårt att från den lilla rutan på några centimeter, säga vad för färg det kommer bli när det kommer ut på en hel vägg. Sist trodde jag att jag valde en ljust grön men det visade sig vara tandkrämsfärgat. Har inte gillat färgen alls men inte orkat måla om.
Nu var det ju tur att jag inte gjorde det eftersom badrumsrenoveringen kom till. De slog ut den lilla garderoben och en dörr försvann. Så även om jag målat om förut så hade jag fått göra det igen.
Nu återstår bara att bestämma mig för vilken färg jag vill att det ska ha. Har fått några färgkartor från hyresvärden att titta på. Först tänkte jag ljust gräsgrönt men gled jag över till ljusblått och nu sist är jag inne på gult. Alla är färger som jag gillar. 
Åååååååh! Jag kan inte bestämma mig! Grönt? Blått? Gult?
Åh dessa svåra frågor.
 

Kommentera

Publiceras ej