Idag har jag varit och hämtat bilder från några resor som pappa skannat in från negativen jag hittade när jag letade efter sifferkoden för APS-rullarna.
Det resorna till Portugal, Malta och Florida 2003. Han har en Floridaresa kvar att skanna in. Det gör han på några få dagar. Han gillar att hjälpa med det han kan och det är bra att han får något att göra. Det är helt underbart att han skannat enorma mängder av våra negativ. Vilka underbara minnen jag nu kan titta på i datorn. Älskar det! Tack pappa!!!
Jag har inte tittat i Maltas och Portugals fotoalbum på evigheter så det var jätteroligt att få se bilderna igen. Försöka komma ihåg vad de är tagna någonstans. Var var jag när jag åt pizzan? Var är de här stadsbilderna från för stad?
Minnas när jag åt den Maltesiska specialiteten kanin. Det var en smaklös historia, den mesta av maten på Malta var det. Värst var dock att jag hela tiden såg Lille Skutt framför mig. Som med darrande nos såg anklagande på mig. Klarade nästan inte att äta färdigt.
Sängen i mitt hotellrum i Portugal måste vara den obekvämaste säng jag någonsin sovit på. Kändes som om stengolvet hade varit mjukare. Luftkonditionering fanns inte heller, bara en liten fläkt vid sängens ända. Men poolen med sitt klarblåa kakel och de rosa bougainvillablommorna flytande i var fin. Hade den också nästan alltid för mig själv. Utsikten var också otroligt vacker. Hotellet låg på klippkanten med staden bakom sig och havet framför sig.
Florida/Sverige 2003 vill jag helst gärna inte tänka på. Jag var först i Florida/Georgia i två veckor och sedan följde Charlie med till Sverige/Danmark i tio dagar. Det skar sig redan under mina dagar i Florida och gick åt helvete totalt när hon kom med hit. Inget dög, hon gick hela tiden och letade fel och undrade ständigt varför saker och ting inte såg ut som de gjorde i USA. Hon klagade till och med på att alla skyltar var på svenska. Fattade hon inte att hon var i ett annat land med ett eget språk? Hon klagar ju ständigt över min amerikanska. När hon träffade folk som hon inte tyckt sågsvenska ut frågade hon dem ständigt om varför de ville bo i Sverige. Det enda som dög någonlunda var slotten vi besökte. För det har de ju inga i USA, så där kunde hon inte jämföra.
Det är underbart med bilder. Jag älskar att fotografera,om det alltid blir så bra är väl en annan femma men huvudsaken är jag får ett minne på bild. Det betyder massor. Nu ska jag också skrapa ihop pengar så jag kan framkalla APS-rullarna som innehåller mina resor. Då blir samlignen komplett.
 
 

Kommentera

Publiceras ej