Tredje delfinalen var lite meh för mig. Inget som stack ut nåt större, mer en jämn sörja. Inget var direkt dåligt, om jag inte räknar med Omar. Inledningen var fin. Snygg version av Satellit. Mellanakten kunde varit så mycket bättre. Jag förstår inte SVTs förtjusning i funk. Det är inte första gången då gått igång på det. Det hade varit så mycket bättre om de kört en riktigt schlagrig mellanakt. Förstår inte varför de inte använder de otroliga låtskatt av gamla deltagare mer. 
Vykorten var en sanslös tävling i vem som hade haft värst barndom. Jag vill inte höra hur synd det är om dessa stackars artister. Jag vill ha roligt. Rösta på dem för att låten är bra, inte för att man tycker synd om dem. Usch!
Över till bidragen.
 
1. Lovers of Valdaro - Somebody Wants **
Är nog inget fel på låten, det är bara det att jag inte kommer ihåg den. Hur många gånger jag än lyssnar på den. Den går mig helt förbi. Men det är klart det bästa som kommit från P4 Nästa någonsin. Tror jag, om jag nu hade kommit ihåg den. Troligen för att G:son har invaderat den tävlingen också. Snart kan han helt ta över hela Melodifestivalen och Eurovision Song Contest. Hur många bidrag ska han få med i år i ESC? Rekordet är väl sju tror jag.
 
2. Dolly Style - Habibi **
Det här låter ju inte alls som Dolly Style sa en besviken Lovistovis 7,5 år och jag håller med. De sjunger himmelsvitt bättre än de andra versionerna men charmen är borta från den rätt så tjatiga låten. 
 
3. Martin Stenmarck - Låt Skiten Brinna **
Han sjunger fantastiskt men det är ytterligare en låt som jag inte kommer ihåg efteråt. Den är inte dålig bara lite anonym och så gillar jag inte, har jag blivit en gammal moraltant nu(?), att höra ordet "skiten" om och om igen.
 
4. Lina Hedlund - Victorious **
Hon sjunger kanon men jag tycker det sista ompfet saknas. Det där lilla som gör en låt kanon. Som gör att man vill slänga sig över mobilen och rösta. Det som gör att man vill hoppa upp och dansa loss. 
 
5. Omar - Om, Om och Om Igen -----
Jag vill inte någonsin höra denna låt om igen.
 
6. Rebecka Karlsson - Who I Am **
Hela tävlingen myllrar av dessa bidrag som jag inte för mitt liv kan komma ihåg efteråt. Det lilla jag kommer ihåg från denna är den sanslöst falska långa tonen hon fick till. Men varför detta kallas för ballad försår jag inte. Går väldigt fort för att vara det måste jag säga.
 
7. Jon Henrik Fjällgren - Norrsken ***
Klart bäst ikväll, vilket inte säger så mycket visserligen. Den är en charmig etnolåt som lever på gullige Jon Henrik. Full av fina melodislingor och harmonier. Finstämt nummer med härlig ren. Vill jag att den ska vinna allt? Nej. 
 
Hittills är fortfarande Mohombis Hello min favorit. Den en av få låtar jag fortfarande kommer ihåg. Men samtidigt skulle det va roligt om vi kunde skicka något annat än en snygg solograbb. Det har varit några stycken de senaste åren nu. Så vi får väl skicka Hanna Ferm och LIAMOO. Då får vi dit åtminstone en tjej bredvid en snygg grabb.
Roligast med kvällen var annars att få mysa med Lovistovis. Vi diskuterade låtarna, om vi skulle rösta och hur många hjärtan de skulle få. Knaprade godis i massor och satt tätt ihop under en varm härlig filt. Bredvid oss låg en lite lätt orolig Eddie och voffade lite då och då. Ville han också vara med och diskutera låtarna?

Kommentera

Publiceras ej