Andra deltävligen var inte så bra som första. Mycket pga att låtarna var sämre och många sånginsatser också. Väldigt mycket falsksång.
 
1. Andreas Johnson - Army of Us ***
Alla säger att den låter som en Aviciilåt men jag har knappt hört några, så för mig är den ny. Jag gillar den, men han har gjort bättre. Jag gillar den så länge den pågår men den har lite svårt för att fastna. Men jag ser den gärna i finalen. Han sjunger som alltid väldigt bra.
 
2. Malou Prytz - I Do Me **
Hon sjunger otroligt bra för att bara vara femton. Visst det är lite falskt ibland men hon sjunger med en otrolig säkerhet för att inte vara äldre. Tyvärr är det här den där sortens låt som jag har glömt innan den ens har slutat.
 
3. Oscar Enestad - I Love It -
Gillade inte hans sliskiga utstrålning redan när han var ett O i FO & O för två år sedan. Nu är han ännu värrehelt ensam och inget som distrarherar i sin uppknäppta silkiga skjorta. Den otroligt tjatiga låten ekar lika tomt som Oscars framträdande i neonburen. Lite för mycket Martin Rolinskivibbar när han också framträdde själv i bur. Jag vill bara att det ska ta slut. Bort, bort, bort. Tack o lov kom han sist!
 
4. Jan Malmsjö - Leva Livet -
När Owe Törnqvist kändes som tjugo år yngre förra året, känns Jan Malmsjö som tjugo år äldre. Minst! Så gaggigt och illa att det inte går att beskriva. Enda gången det lät vettigt var när de skruvat ner(?) hans mick och bakgrundssångaren mest hördes. För när han själv "sjöng" lät det så illa att jag ville riva av mig öronen. Han såg så gammal och stapplig ut att jag var rädd att han skulle falla död ner vilken sekund som helst. 
 
5. Vlad Reiser - Nakna i Regnet *
Falsksången bygger upp mot absolut ingenting. Det här med att refrängen numera ska vara instumental är en styggelse. Låten tvädör när den mynnar ut i ett menslöst dansbrake.
 
6. Hanna Ferm & LIAMOO - Hold You ****
Kvällens enda rikgtigt bra låt och det beror mest på de båda sångarna. De har absolut rätta utstrålningen för att göra en låt mycket bättre än var den egentligen är. Dock tyckte jag att hon hade lite för stark röst ibalnd. Hans är lite mjukare i framtoningen. Sången börjar lite lamt men blir bättre och bättre och sticket är jättesnyggt. Skulle inte alls bli sur om den skulle vinna hela spektaklet.
 
7. Margaret - Tempo *
Så otroligt mycket fel artist till denna låt. Hon har noll utstrålning och låten hade behövt värme och sexighet. Hon ser ut som en ointresserad klippdocka i grälla färger. Inget djup alls. Inte för att jag gillar låten men det kunde varit bättre. Hon sjöng rätt illa också. Tur att den föll bort.
 
Nu väntar jag på nästa helg. Må det vara fler bättre sånger då.
 

Kommentera

Publiceras ej