(null)
Vad det är underbart med alla bloggar i dessa Melodifestivalstider,
Jag dammsuger nätet efter roliga bloggar att läsa. Helst då från de som är ackrediterade. De som får vara med och tittar när de repar.
Suger i mig allt som finns att läsa. Så roligt att se om jag tycker likadant när lördagskvällen kommer eller om jag blir lagom fundersam över hur de kunde gilla den låten eller ogilla framträdandet,
Sådant älskar jag.
På onsdagar kl 18.00 spelar SVT upp låtarna för journalisterna för första gången. Då skriver de sina första intryck. Under torsdagen och fredagen skriver de om repen. Efter genrepet på fredagen har Melodifestivalklubben en undersökning om vad publiken tyckte om bidragen. Ibland stämmer det helt med vilka som sedan går vidare eller ibland är det uppåt väggarna galet.
Så roligt.
Favoritbloggarna är Aftonbladets Tobbe Ek och QXs Schlagerprofilerna. De sistnämnda har också poddar under vintern och skriver lite då och då utanför högsäsongen. Så de följer jag mer eller mindre året om. 
Det finns flertalet bloggare som ägnar sig helt åt Eurovision Song Contest och bara slänger in lite om Melodifestivalen. De lyssnar in sig på alla länders olika bidrag. Så fantatisk är inte jag. Jag håller mig till Melodifestivalen och ESC. Det räcker så gott det.
Det är underbart roligt med Melodifestivalen!!!!!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej