Nu vet jag var min förtjusning i Eurovision Song Contest måste komma ifrån. För när det begav sig på sjuttiotalet och åttiotalet brydde jag mig mer om ESC än Melodifestivalen. Jag spelade in alla bidragen live på kassetteband. Satte bandspelaren framför tevens högtalare och tryckte på record. Det gjorde jag från 1977 fram till 1991. De banden har jag fortfarande kvar.
När jag var hos far idag pratade han om vilka sånger han ville skulle sjungas på hans begravning. En händelse som jag inte vill tänka på och hoppas att den dröjer länge än. 
Men en av sångerna ha ville ha med var Israels Eurovisionvinnare från 1979, Hallelujah med Milk & Honey.
Han måste vara bärare av genen som älskar Eurovision Song Contest och sedan slagit ut i full blom i mig.
Det är så underbart med dessa två stora galna sångfestivaler. Numera älskar jag dem båda lika mycket.
Tack pappa!
 
Hallelujah, sing a song
Hallelujah, we'll follow along
With a simple word, a single word
We bless the sky, the tree, the bird
And we fill our heart with joy, Hallelujah

Hallelujah, sounds of love
Hallelujah, the sunshine above
Hallelujah, the bells will go ringin'
And dingin' from dawn till night, Hallelujah

Hallelujah, day by day
Hallelujah, don't throw it away
Fly and spread your wings, have a try
Be free again like a butterfly
Come along and sing with us, Hallelujah
 
Hallelujah, sounds of love
Hallelujah, the sunshine above
Hallelujah, the bells will go ringin'
And dingin' from dawn till night, Hallelujah

Hallelujah, hand in hand
Hallelujah, all over the land
Hallelujah, let's try from the start
And sing it with all our heart, Hallelujah

Hallelujah, sounds of love
Hallelujah, the sunshine above
Hallelujah, the bells will go ringin'
And dingin' from dawn till night, Hallelujah

Hallelujah, the bells will go ringin'
And dingin' from dawn till night, Hallelujah

Kommentera

Publiceras ej