Vad det är bra med Instagram ibland.
När jag fyllår år snart ska jag upp till Stockholm ett par dagar. Träffa släkt, titta på Melodifestivalen, gå på bio och så blir det nog ett och annat muséebesök.
Frågan var bara vilket museum jag skulle tänkas gå på den här gången. Har besökt väldigt många av Stockholms alla museum.
Då hittade jag på Instagram någon som varit på Scenkonstmuséet. Det hade jag aldrig hört talas om. Visade sig var tämligen nytt. Jag är inte helt i det klara med exakt vad de visar men det verkar vara hur det går till på teatrar och liknande. Mycket interaktiva saker verkade det vara. Lät intressant.
Ligger bakom Hovstallarna. Så jag kanske får passa på att ta en titt där också. Det är några år sedan jag var där, typ nästan 40 år.
Det är alltid roligt att hitta nya saker att titta på när jag är i Stockholm. Gillar staden med allt sitt vatten, smala gator och mycket att göra och så givetvis alla deras många biografer.
 

Kommentera

Publiceras ej