Har märkt på det senaste att när man bjuder tackar folk inte ja eller nej.
Nej, de säger, jag kommer inget annat dyker upp.
Det gör mig så irriterad, arg även. Antingen säger man ja eller nej. Inte, jag kommer om inget som är roligare dyker upp.
För det är det meningen betyder. 
Jag umgås bara med dig i brist på annat. Tack då kan du lika väl säga att du inte kommer alls. Fejka att du är upptagen. Men att säga att du egentligen hellre umgås med någon annan rakt i ansiktet är inte överdrivet vänligt.
Hur gör man med maten i sådana här fall? Ska jag fixa ifall att personen dyker upp? Eller skrapa ihop något snabbt när de dyker upp eller be dem köpa med sig pizza. Om de nu talar om att de kommer. Ibland sitter man där och väntar och ingen kommer.
Sitter mycket hellre planerat ensam hela kvällen än väntar på att någon kanske dykaer upp. Då kan jag pyssla med vad jag vill.
Så säg antingen ja eller nej när jag bruder hem dig. Absolut inte kanske.
 

Kommentera

Publiceras ej