Funderat länge på om jag ska sy mor och så småningom far.
Idag gjorde jag slag i saken och ritade upp henne på väven. Det är mycket detaljer och alla bara i grått. Vilket oftast blir lite tråkigt i längden. 
Men jag håller på med två andra ytterst färgglada arbeten också. Så jag kan alternera mellan dem. det är ingen brådska när den ska vara färdigt. Även om jag blir alldeles galet frustrerad om jag håller på för länge med ett och samma broderi.
Den är inte så stor, ungefär ett A5. Så den kommer nog inte allt för lång tid att göra. Hoppas jag.
Vi är inte riktigt säkra på hur gammal mamma är på kortet. Kan vara så att det är hennes första körkortsbild dvs arton år. Hur gammal hon än är, det är en väldigt bra bild på mamma. Så det är bara att hoppas att jag kommer att kunna sy henne så det syns att det är hon.
Bara att hålla tummarna. Det gäller att få till ögonen också. Så de tittar åt samma håll. De får heller inte bli för skarpa och stirrande. Mycket pill, men samtidigt är väldigt roligt om det verkligen syns att det är mamma.
 

Kommentera

Publiceras ej