Så har Chers CD med ABBA-sånger kommit ut.
Den är kanon! Hon sjunger dem med en otrolig själfullhet. I vissa sånger riktigt sprudlar det om henne. Det är som om on älskar att sjunga ABBA-låtar. I andra kan man höra hennes smärta. Chers mörka röst passar något sanslöst bra till Björn och Bennys ljusa sånger.
  1. Dancing Queen
  2. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)
  3. The Name of the Game
  4. SOS
  5. Waterloo
  6. Mamma Mia
  7. Chiquitita
  8. Fernando
  9. The Winner Takes It All
  10. One of Us
Mamma Mia, Dancing Queen, Waterloo och Gimme! Gimme! Gimme! är underbara glädjepiller. Hon har hottat upp sångerna något men inte så mycket att de är förstörda. Enda klagomål jag har är när hon använder auto tune men det är inte på alla sånger och bara lite här och var. Så det kan jag överleva.
Bäst tolkningen är One of Us. Hon sjunger den något så otroligt bra. Hon får fram smärtan i den sorgliga sången så att jag ryser. Det märks att hon har upplevt texten. Det är annat det än när Pandora okänsligt vrålade sig igenom den på 90-talet.
Över huvudtaget får Cher in mycket känslor i sångerna och ger dem en extra dimension. Jag är otroligt imponerad. Synd bara att hon inte sjungit in mer än tio sånger. Det går alldeles för snabbt över. Jag vill höra mer!
 

Kommentera

Publiceras ej