Så var det dags att röra till den inre klockan igen.
Jag avskyr verkligen när det ska ändras till sommar/vintertid. Hoppas verkligen att EU bestämmer att det ska bort för alltid.
Inte nog med att jag vaknar på fel tid, det tar veckor innan kroppen har fattat att den ska hålla sig vaken längre eller sova längre. Men det svåraste av allt. Hur ställer man om klockan på en katt?
Det var irriterat värre i morse när matte inte vaknade och gick upp vid den tiden hon brukar. Hon hade mage att ligga kvar till tio, enligt katten. Jag gick upp vid nio vintertid. Men det vet ju inte Winston. Han var på mig flera gånger och puttade och ylade. 
Jag kan ligga och läsa till efter nio men till tio brukar jag inte bli liggande. Det är normalt den tiden missen går tillbaka till den vanligtvis lediga sängen. Nu var han bara uppe en kort vända och åt lite innan han gick tillbaka till sängen. Matte får inte störa hans morgonrutiner.
Han klarar verkligen inte att ändra tider. Katter är otroligt tidsbundna i sina rutiner. Inget får ändras. Det skapar bara oreda och katten blir orolig.
Så EU, se till att ta bort det oroligt onödiga med sommar- och vintertid! Jag vill inte ha det och absolut heller inte katten!!!!
 

1 kommentarer

Carina

29 Oct 2018 13:42

Jag håller fullständigt med dig.....vilken idioti det är med dessa ändringar.

//Carina

Kommentera

Publiceras ej