Är det genetiskt eller är det bara en händelse?
Var och hälsade på släkt i Stockholm förra veckan. Jag har träffat dem en gång förut för två år sedan. De var och hälsade på här nere förra året men då var jag på andra sidan den stora pölen.
När jag nu skulle upp till storstan kände jag att jag ville träffa dem igen. Så under torsdagskvällen var jag hemma hos Malena med make och dit kom också Nemo och Nenne.
Vi hade så otroligt roligt att jag blev kvar där halva natten. Vi pratade om allt och ingenting. Trots våra otroligt olika uppväxter, de i Stockholm och jag ute på bonnvischan i Småland, så hade vi väldigt mycket gemensamt. Vi hade likartade åsikter. Vi hoppade från ämne till ämne. Det kändes som om jag känt dem för alltid.
Det var en sådan konstig känsla. Som att komma hem. Var det bara en tillfällighet eller var det för vi är släkt? För att vi bär på samma gener? Är vi förprogramerade med tycke och tänk? Något att fundera på.
Vad det än var så var det roligt och jag vill gärna träffa dem igen. 

Kommentera

Publiceras ej