(null)
Jag var tidig till stationen med färdtjänst. Vilket gjorde att jag satt på stationen i två timmar innan tåget kom. 
Han inte sitta länge förrän de meddelade att de tre nästkommande tågen skulle vara försenade från Malmö. Först var det en halvtimma sedan en timma och till slut blev det en och en halv. 
Mitt tåg, Snälltåget, skulle vara nummet två i raden men det kom först. Det visare sig att SJ-tåget före mig hade varit med i en olycka och hade tagits ur trafik. De sa det på ett sätt som lät som om någon hade hoppat framför tåget. Usch vad hemskt om fallet var så. Dexter tågen hade fått backa för att tåg nummer ett skulle kunna köra in på sidospår. 
Jag satt med tre trevliga och pratsamma skåningar. Jag trodde först att se hörde ihop. De var i samma ålder och pratade på som bara den. Men de var också främlingar för varandra. Vi fick en trevlig stund med prat och passade också på att brodera. 
Jag hade tänkt gå på bio innan Shania Twain-konserten men det skulle  jag inte hinna med. Trodde jag. Men väl framme i Stockholm gick allt som smort. Ingen kö när jag skulle köpa tunnelbanekort och rätt tåg kom precis när jag kom ner till plattformen. 
Väl på biografen blev det lite strul men när jag köpt biljett och popcorn så började filmen precis när jag satte mig i salongen. Snacka om flyt!
Så underbara Juliet, naked med Ethan Hawke. 
Nu laddar jag för konserten!!!!

Kommentera

Publiceras ej