Inget man gör på nätet är hemligt. Aldrig blir det så tydligt som när man varit innen på en sida och köpt något, bokat hotellrum eller bara tittat på sida som säljer saker. 
Då överöses man av reklam för prylen man tittat på/bokat.
Köpte jag inget är det väl ok. Då kan det komma upp billigare. Men det är otroligt frustrerande att bli överöst med billiga hotellrum/flygresor i staden/på sträckan som man bokat rum/köpt biljett på.
Jag vill inte veta vad andra hotell kostar när jag bokat/betalt för ett rum som nu i Stockholm. Det är väl ingen mening med! Likaså när jag köpt flygbiljett. Jag vill inte veta vad ytterligare en resa kostar om jag åker exakt samma datum.
Jag är inte gjord av pengar. Jag kommer inte boka rum på fem sex hotell samtidigt. Jag kan bara sova på ett rum per natt. Flyga i ett plan.
Igår var jag inne på Adlibris hemsida och tittade vad den nya Rand-McNallys Road Atlas över USA kostar. Köpten ingen, så nu överöses jag av reklam för olika kartböcker på varenda hemsida jag hår in på mer eller mindre. 
Blir lite tjatigt!

Kommentera

Publiceras ej