När jag känner mig deppig och tom eller helt enkelt inte kommer på något att göra, hamnar näsan nästan alltid i Rand-McNallys stora bilkarta över USA.
Då kan jag drömma mig bort en timma eller två. Googla på platser och sätta blippar om jag hittar något intressant.
Lägga upp resrutter och hitta udda saker att besöka. Det finns hur mycket som helst att se i USA. Drömma och hoppas att jag kommer att åka på en stor road trip igen. Känna friheten att bara forsa fram på vägarna.
Kartboken är klart den mest lästa boken i min lägenhet. Kan slita ut en utan att ens varit iväg på en bilresa. Jag bläddrar nästan dagligen i den. Tittar efter vad saker och ting ligger om jag råka läsa något intressant.
 
Lyckan är total om jag googlar på en ort och något roligt kommer upp. Det kan vara precis var som helst. Ju knäppare desto bättre men det kan också vara en plats med vacker utsikt eller formationer. Bara det är något som tilltalar mitt förvirrade och knasiga sinne. Genast sätts en blipp i kartan och en önskan att en dag kommer jag att få se dem i verkligheten.
 

Kommentera

Publiceras ej