Pratade med en bekant och han kunde inte förstå min förtjusning i USA alls. 
Han beklagade sig över hur fejk och tråkigt allt var. Det visade sig att han hade varit i två städer på ostkusten. Då förstår jag att han inte tyckte det var något märkvärdigt. Östkusten ser mångt och mycket ur som här hemma. Det finns häftiga städer, New York, och otroligt mysiga, Berlin, MD men mycket är grått och tråkigt. Det är inte den delen som jag är så förtjust i, i USA. Även om jag nu har saker jag vill besöka där också. Det är väster ut som det häftiga finns!
När majsfälten tar slut och Klippiga Bergen tar över. Då känns det som om jag har kommit till en annan planet. Här ser inget ut som hemma. Naturen har skapat fantastiska formationer i alla möjliga färger. Det är knappt att jag tror mina ögon ibland. Det är bergigt och det är platt. Det är stenformationer och enorma grässlätter. Det är så annorlunda från hemma att jag aldrig får nog.
Här liggernationalparkerna på rad med mer fantastiska naturfenomen än den andre. Det är allt från gula, oreanga till röda bergsformationer. Men naturen utanför parkerna är också helt osannolika många gånger. Till den här delen av USA kan jag åka hur många gånger som helst.
Här finns så otroligt mycket att se att det är helt otroligt. Sedan är det ju roligt att forsa fram på vägar som antingen är spikraka i flera mil eller så krokiga att man ser sig själv i kurvorna.
Men det är inte bara naturen som drar. Det finns så mycket udda och roligt att skåda längs med vägarna. Speciellt när man är ute i ödemarken. Där är de extra kreativa. Jag älskar att hitta dessa fynd längs med vägen. Leta motell för natten kan också vara ett äventyr. Vad blir det inatt? Ett lagom fint ställe eller världens loppmotell? Man vet aldrig men hittar någonstans att sova, det gör man alltid.
Sedan har det numera med att göra att här känner jag mig trygg. Jag vet hur saker och ting fungerar i USA. Jag behöver inte oroa mig över okända miljöer. Sådant som kan göra mig illamående utmattad och förstöra resor.
Jag längtar ständigt tillbaka för att hitta mer fantastiska platser och roliga saker. Jag må ha varit i alla de femtio staterna men än finns mycket att upptäcka och somt går ju också att besöka igen och igen.
Att åka på en road trip är bland det roligaste jag vet!
 

Kommentera

Publiceras ej