Jag har kommit in i ett stim där inget är roligt och dagarna bara känns som en lång räcka i väntan på den sista dagen. Har svårt för att gå och lägga mig för det betyder en ny dag att ta mig igenom.
Det enda som lättar upp är stunderna i biomörket. Då kan jag försvinna in i filmens värld och glömma allt runt omkring. Om så bara för några timmar.
Något annat som jag kan drömma mig bort med, är att sitta med näsan i Rand-McNallys stora USA-karta. Googla på orter över hela landet och se om jag kan hitta något roligt att se och en dag kanske besöka på en road trip.
Bild ovan är från Utqiagvik, staden i absolut nordligaste Alaska som förr hette Burrows. Det är ingen fantastiskt vacker stad men det vore ändå häftigt att lyckas ta sig hit. Enda sättet att ta sig dit är med flyg. Det finns inte många vägar i Alaska och endast 10% av dem är asfalterade. Så man ger sig inte ut på en road trip bara så där i den enorma staten.
Att i södern besöka ett evenemang där de återskapar ett slag från amerikanska inbördeskriget vore häftigt. Eller någon annan festival av något slag, en rodeo eller likanande vore också roligt.
Jag går igenom kartboken i bokstavsordning och sätter blippar när jag hittar något intressant. I vissa stater blir det fullt med blippar, i andra bara en. De som får flest är de som är i Klippigabergen och de som får minst är östkusten. Det är lite för likt hemma där för att jag ska gå igång. Men det är surt att hitta något extremt häftigt och så ligger det i en stat som inte har något annatoch ej heller inte de som ligger runt omkring.
Men jag vet ju inte om jag kommer att komma iväg alls på någon road trip i framtiden men jag drömmer i massor i alla fall. Det lättar upp en grå och tråkig dag.
 

Kommentera

Publiceras ej