Det verkar inte som att min lille misse sover speciellt mycket när jag inte här hemma. För han är estremt trött dagen därpå och gör allt för att jag ska hasa mig ur säng, så han kan lägga sig i den istället. För det är bara sängen som gäller på morgonen/förmiddagen för Winston. Trots att han har flera olika sovplatser i lägenheten.
Klockan sex i morse började han med sin serenad. Inte överdrivet roligt när jag kom isäng vid halvtvåtiden.
Dröjde ett bra tag innan jag somnade om, inte för att jag fick sova speciellt länge. En överkelig katt väckte mig om och om igen. Han kelar, ylar, pillar på saker på hyllorna runt sängen och allmänt stökig. Men jag kämpade tappert på. Han gör visserligen detta varje gång jag varit bort antingen sent på kvällen dagen innan eller när jag varit ute och rest. Men jag vill inte gå på så fort han börjar skrika. Sen är jag ju oftast väldigt trött själv. Vill bara sova och sova.
När jag till slut sedan hasade mig upp vid halvtiotiden, går direkt och rullar ihop sig vid kudden i sängen. Där ligger han sedan i flera timmar och alldeles tyst.
Det braiga med det, är att jag får äta min frukost i fred. Brukar annars få borsta honom samtidigt som jag försöker få i mig lite te och fil.
Han är för rolig den lille missen. Men det hade inget gjort om jag fått sova några timmar till i lugn och ro, är väldigt trött idag.

Kommentera

Publiceras ej