Jag gör något mycket konstigt när jag äter och läser och tittar mig omkring, ok, mest när jag äter.
Jag vet inte varför jag gör ljuden. Har gjort dem så länge jag kan minnas. Jag nynnar inte, det är mer enformiga brösttoner. Jag är inte medveten om att jag gör dem, men de som har haft nöjet att äta med mig vet jag pratar om.
Jag antar att jag gör dem mest hela tiden, men jag hör dem inte förrän andra påpekar att jag låter. Mina nya resekamrater höll på att avlida varje gång jag satte igång. Det kommer så omedvetet att jag inte lägger märke till det förrän det är för sent, så att säga. Jag kan liksom inte stoppa dem.
Om jag åtminstone satt och nynnade på någon sång eller något med melodi i alla fall. Men nej, bara en, oftast, djup lång ton. Känns så otroligt konstigt. 
Varför?
Finns det fler människor som gör så eller är jag helt unik?

Kommentera

Publiceras ej