När jag kom hem från USA i våras kände jag mig rätt mätt. Det var den tredje road tripen på ett och ett halvt år. Lite mycket kändes det som.
Men nu har jag varit hemma ett tag och suget har vaknat igen. Det finns så otroligt mycket att se i USA och naturen är så otroligt häftig, Klippiga Bergen och väster ut. 
Skulle kunna åka till Utah, Wyoming, Colorado, Idaho och Arizona hur många gånger som helst känns det som. Men jag har några obesökta platser kvar, när jag tittar på den stora USA-kartan, där jag ritat ut mina resor. Klart, i Mellanamerika finns bara majsfält, så det drar inte så där jättemycket. Men Oregon, Washington, Montana och Nevada kan jag alltid åka tillbaka till. Likaså skulle jag besöka Michigan fler gånger, har bara varit precis innanför gränsen, för att säga att jag varit där.
Skulle också gärna utforska Georgia, Alabama, South Carolina, Kentucky och West Virginia mer. Ok, Georgia och Atlanta har jag varit i flera gånger vid besök i Florida, men de övriga staterna skulle jag gärna se mer av. Det blir något att lägga på framtida tripper, för just nu ligger andra resor till bortom USA på tur. Sedan har jag en fin resa i planeringsstadiet runt ett knippe nationalparker i just Klippiga Bergen. Det är en helt oroligt häftig resa. Den hoppas jag kunna förverkliga så småningom. Men just nu får jag bara drömma om en road trip i USA. Har en resa planerad till USA nästa år, men då bara för att besöka vänner i Ohio och Texas. Så andra resor runt landet får vänta.
 

Kommentera

Publiceras ej