Jag älskar hamburgare!
Skulle kunna äta det på tvären och bredden och längden. Vet inte varför egentligen. Det är väl hela paketet, kött, bröd, lite sallad eller vad det nu kan tänkas finnas i en hamburgare.
Jag blandar egna hemma och styckfryser dem. Smidigt att bara ta upp och steka när jag inte har ork för att stå och laga en massa mat.
 
Hamburgare à la Ingalill
1,6 kg köttfärs
1 kg morötter
1 st pujolök
6 st ägg
Ströbröd efter behag.
Lite vatten eller som idag blev det krossade tomater och cream fraiche istället.
 
River moröter och purjolök och blandar ihop allt och rullar dem sedan och lägger dem en och en i egen fryspåse. När jag äter dem gör jag det med frallor istället för hamburgerbröd. Det är bara välja vilken som passar en själv.
Sedan blir det lite av vad jag har hemma för grönsaker, idag blev det cole slaw. En annan gång har det blivit machete och groddar. Det är bara ta vad som finns och vad man gillar.
 
Det är gott med hamburgare!

Kommentera

Publiceras ej