Sara och Mosters USA.
Det är alltid nervöst att sy till andra. När jag gör till mig själv känner jag inte den pressen. Då blir det som det blir och det är inte hela livet om det inte blir bra. Nu vill jag ju givetvis att det ska bli så bra som möjligt.
När jag kände att jag ville sy något till Sara började jag fundera på vad jag skulle göra. Så kom jag på att göra en tavla om våra gemensamma USA-resor. Letade fram lite bilder som kändes att jag skulle kunna sy. Har stora problem med att sy detaljer numera och jag fick kämpa för att få de små bilderna färdiga. Kan inte hålla koncentrationen så länge. Mycket frustrerande att inte längre känna glädje när det gäller att sy allt. Tack o lov fungerar enklare broderier fortfarande utan problem. Vore hemskt om jag skulle tvingas sluta att brodera helt.
 
Den är gjord så att det går att sätta på mer bilder. De små blommorna visar vilka stater vi besökt. Ville ha med alla USAs stater, vet ju inte om vi kommer att besöka fler tillsammans. Hoppas givetvis att vi kommer att åka ut på road trip igen. Så därför ligger Hawaii lite bredvid och Alaska har vi varit i den är så stor att den inte gick att lägga vid sidan om. Så då hittade jag bild där den ligger som siluett ovanpå de andra. Visar också hur enorm staten är. 
Nu jobbar jag vidare med nästa arbete, som ska bli en fruktskål, där jag syr varje frukt för sig.
 
 

Kommentera

Publiceras ej