Vad härligt det blev till slut!
Utländska juryn och svenska folket hade samma vinnare. Då slipper man tjatet om att juryn ska bort.
Det var också min favorit som vann. Hade inte gråtit om Felix vunnit heller, men det är mer fart på Benjamin och det gillar jag. Plus det är väldigt mycket ballader redan i Eurovision.
Låten är bra och numret är sanslöst snyggt. Det kommer också sticka ut i den enorma massan som är Eurovision. Den behöver inte på något vis vinna. Även om det nu vore väldigt roligt att få gå på Eurovision igen. Men den får väldigt gärna lägga sig högt upp. Vi svenska har ju blivit bortskämda med det de senaste åren.
Programmet i övrigt var väl inte så mycket att säga om. Lika ointressant som vanligt. Men det gled förbi utan minsta problem. Jag bryr mig ändå bara om sångerna och röstningen. Allt annat är bara ivägen. Men Carolina Af Ugglas version av Robin Bengtssons I Can´t Go On var rastande snygg. Hade jag inte vetat det i förväg hade jag knappt kännt igen låten. 
Nu är det bara att börja ladda inför ESC och lyssna in mig på alla miljoner låtar. Då jag vid Melodifestivalen vill höra sångerna för första gången när de sjunger dem live i programmet. Är det tvärt om med ESC. Den stora mängden bidrag gör att jag bara måste gå igenom dem noga, annars kommer de att försvinna i den allmänna röran som är Eurovision Song Contset.
 

Kommentera

Publiceras ej